Η βιταμίνη που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής

Ημερομηνία:

Το σώμα παράγει βιταμίνη D από την έκθεση στο ηλιακό φως, ωστόσο εκτιμάται ότι το 13% των ανθρώπων στην Ευρώπη έχουν σοβαρή ανεπάρκεια.

Η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης D δεν ωφελεί μόνο τα οστά και τους μύες. Στα άτομα που έχουν υποστεί καρδιακή προσβολή, τα συμπληρώματα βιταμίνης D3 μπορεί να μειώσουν κατά 50% τον κίνδυνο νέου περιστατικού, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι η στοχευμένη θεραπεία για την αύξηση των επιπέδων βιταμίνης D μπορεί να είναι ένας απλός τρόπος για τη μείωση του κινδύνου νέας καραδιακής προσβολής – αν και χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί η σύνδεση.

Η μελέτη περιελάμβανε περισσότερα από 600 άτομα που είχαν υποστεί πρόσφατα καρδιακή προσβολή. Τους χορηγήθηκε είτε η τυπική θεραπεία είτε συμπληρώματα βιταμίνης D3 για να αυξηθούν τα επίπεδα της βιταμίνης στο αίμα τους σε περισσότερα από 40 νανογραμμάρια ανά χιλιοστόλιτρο (ng/mL).

Το σώμα παράγει βιταμίνη D από την έκθεση στο ηλιακό φως, ωστόσο εκτιμάται ότι το 13% των ανθρώπων στην Ευρώπη έχουν σοβαρή ανεπάρκεια.

Στη μελέτη, περισσότεροι από τους μισούς ασθενείς που έλαβαν συμπληρώματα βιταμίνης D3 χρειάστηκαν μια αρχική δόση 5.000 διεθνών μονάδων (IU) – έξι έως οκτώ φορές πάνω από την κοινή οδηγία των 600 έως 800 IU – για να φτάσουν το επίπεδο των 40 ng/mL.

Οι ερευνητές έλεγχαν τα επίπεδα βιταμίνης D κάθε χρόνο για να βεβαιωθούν ότι παρέμεναν πάνω από 40 ng/mL.

Όσον αφορά την καρδιακή ανεπάρκεια, το εγκεφαλικό επεισόδιο και τον θάνατο, δεν υπήρχε διαφορά μεταξύ των ατόμων που υποβλήθηκαν σε τυπική φροντίδα και εκείνων που έλαβαν συμπληρώματα βιταμίνης D3.

Ωστόσο, η ομάδα που έλαβε συμπληρώματα είχε περίπου τις μισές πιθανότητες να υποστεί δεύτερη καρδιακή προσβολή.

«Με πιο στοχευμένη θεραπεία, όταν ελέγξαμε ακριβώς πώς λειτουργούσε η συμπλήρωση και κάναμε προσαρμογές, διαπιστώσαμε ότι ο κίνδυνος μιας νέας καρδιακής προσβολής στους ασθενείς μειώθηκε στο μισό», δήλωσε σε ανακοίνωσή της η Heidi May, μία από τους συγγραφείς της μελέτης.

Επίσης, δεν υπήρξαν αρνητικές παρενέργειες από τη λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D3, σύμφωνα με τη μελέτη – αν και κατά γενικό κανόνα, οι ειδικοί υγείας λένε ότι οι ενήλικες δεν πρέπει να λαμβάνουν περισσότερες από 4.000 IU βιταμίνης D την ημέρα, καθώς υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν πέτρες στα νεφρά ή υψηλά επίπεδα ασβεστίου στο αίμα.

Τα ευρήματα, τα οποία δεν έχουν ακόμη δημοσιευτεί σε επιστημονικό περιοδικό με αξιολόγηση από ομοτίμους, παρουσιάστηκαν σε συνάντηση που διοργάνωσε η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Πηγή: dnews.gr

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μεγάλη μελέτη επιβεβαιώνει – Η Covid ενεργοποιεί...

Ιοί που παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση βρέθηκαν να ενεργοποιούνται...

Εµβόλιο νέας γενιάς: Η γρίπη περνά στην...

Η νέα γενιά αντιγριπικών εμβολίων φιλοδοξεί να προσφέρει ταχύτερη...

Μεγάλη μελέτη επιβεβαιώνει – Η Covid ενεργοποιεί...

Ιοί που παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση βρέθηκαν να ενεργοποιούνται...

Εµβόλιο νέας γενιάς: Η γρίπη περνά στην...

Η νέα γενιά αντιγριπικών εμβολίων φιλοδοξεί να προσφέρει ταχύτερη...
politika-kritis-ad
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Δήμος Αγίου Νικολάου:Διήμερο θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Δεκαπενταύγουστο

Διήμερο θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Δεκαπενταύγουστο στο...

Διανομή Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Ρεθύμνης

ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ Δ.ΡΕΘΥΜΝΗΣ Την Πέμπτη 13 Αυγούστου ...

Πάνω από 95.000 στρέμματα κάηκαν στο Ρέθυμνο τη δεκαετία 2017 – 2026

Περισσότερα από 95.000 στρέμματα έχουν καεί στην Περιφερειακή Ενότητα...