Θα χάσω τα περιττά κιλά αν «κόψω» τους υδατάνθρακες;

Ημερομηνία:

Αν θέλετε να χάσετε βάρος, ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι η μείωση των υδατανθράκων θα μπορούσε να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας. Ωστόσο, νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι θα πρέπει να προσέξετε ποια ακριβώς τρόφιμα περιλαμβάνει η διατροφή σας για να έχετε τα αποτελέσματα που θα θέλατε.

Ας δούμε αναλυτικά τα ευρήματα των επιστημόνων.

Η μελέτη

Για τις ανάγκες της μελέτης που δημοσιεύθηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό «JAMA Network Open», οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα για περισσότερα από 67.000 άτομα. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν υγιείς και κάτω των 65 ετών. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από τους ίδιους οι οποίοι ανέφεραν πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή τους και τυχόν απώλεια ή αύξηση βάρους σε ένα διάστημα τεσσάρων ετών.

Οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα πέντε διαφορετικών τύπων διατροφής που περιόριζαν την κατανάλωση υδατανθράκων σε περίπου 38% έως 40% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες που εστιάζει στην πρόσληψη μακροθρεπτικών συστατικών υψηλής ποιότητας από υγιεινές φυτικές τροφές συνδέεται με μικρότερη αύξηση βάρους, ενώ μια διατροφή περιορισμένη σε υδατάνθρακες που στηρίζεται σε πρωτεΐνες και λίπη ζωικής προέλευσης συνδέεται με μεγαλύτερη αύξηση βάρους σε βάθος χρόνου.

Συνήθως, μια τέτοια διατροφή περιορίζει τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά, τα φρούτα και τα αμυλούχα λαχανικά, για παράδειγμα τις πατάτες.

Ορισμένες δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων μειώνουν σημαντικά τους υδατάνθρακες, όπως η κέτο. Σε αυτήν την περίπτωση, υπάρχει ανεπαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών ώστε να παραμένει ένα άτομο λεπτό αλλά και υγιές, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Παρόλο που τα κορεσμένα λιπαρά, το αλάτι και τα επεξεργασμένα κρέατα, όπως το μπέικον, θεωρούνται τροφές χαμηλές σε υδατάνθρακες, αυτές οι επιλογές έχουν συνδεθεί με προβλήματα υγείας.

Μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες θα πρέπει να περιλαμβάνει άπαχα κρέατα, ακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά από τρόφιμα όπως οι ξηροί καρποί και οι σπόροι καθώς και λαχανικά χαμηλά σε υδατάνθρακες όπως το κουνουπίδι, το λάχανο, τα πράσινα φυλλώδη και το μπρόκολο, τονίζουν οι ειδικοί.

Εάν σκέφτεστε να ακολουθήσετε μια τέτοια δίαιτα– διατροφή, κάντε το υπό την καθοδήγηση του διατροφολόγου για να είστε βέβαιοι ότι λαμβάνετε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σας και βέβαια στις κατάλληλες ποσότητες.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μεσογειακή διατροφή: «Ασπίδα» για την ψυχολογική ευεξία...

Η μεσογειακή διατροφή βελτιώνει όχι μόνο την υγεία αλλά...

Πόσα χρήματα ξοδεύουν ετησίως οι Έλληνες για...

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει ότι το έτοιμο φαγητό έχει...

Μεσογειακή διατροφή: «Ασπίδα» για την ψυχολογική ευεξία...

Η μεσογειακή διατροφή βελτιώνει όχι μόνο την υγεία αλλά...

Πόσα χρήματα ξοδεύουν ετησίως οι Έλληνες για...

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει ότι το έτοιμο φαγητό έχει...
politika-kritis-ad
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

To Ηράκλειο τίμησε την Κοίμηση της Θεοτόκου

Αλέξης Καλοκαιρινός: «Να κρατήσουμε από τη μεγάλη αυτή γιορτή...

Πέθανε ο Στέφανος Μάνος

Πέθανε σε ηλικία 87 ετών ο πρώην υπουργός και...

Εορτολόγιο: Μεγάλη γιορτή σήμερα 15 Αυγούστου – Τα ονόματα που γιορτάζουν

Σήμερα Σάββατο 15 Αυγούστου τιμάται η Κοίμηση της Θεοτόκου Στις...

15 Αυγούστου τιμούμε την Κοίμηση και μετάσταση της Υπεραγίας Θεοτόκου και μητέρας πάντων ημών.

Η μεγαλύτερη Θεομητορική εορτή είναι η του 15αύγουστου. Τιμάται...