Τα αβγά ρίχνουν την κακή χοληστερόλη!

Ημερομηνία:

Καταρρίπτεται για πρώτη φορά ο μύθος που αναφέρει ότι τα αβγά μπορεί να είναι επιβαρυντικά για την υγεία.


Κείμενο Θεοδώρα Ν. Τσώλη


Τα αβγά παίρνουν πλέον την εκδίκησή τους μετά από δεκαετίες κατηγοριών σχετικά με το ότι αυξάνουν τη χοληστερόλη. Μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας (UniSA) η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «The American Journal of Clinical Nutrition» αποκάλυψε ότι τα αβγά δεν είναι οι «εχθροί» της υγιεινής διατροφής, όπως νομίζαμε – αντιθέτως τα κορεσμένα λιπαρά με τα οποία συχνά συνδυάζονται και περιέχονται σε τροφές όπως τα λουκάνικα και το μπέικον είναι τα «ένοχα» για την αύξηση των επιπέδων της «κακής» LDL χοληστερόλης.

«Η πρόσληψη χοληστερόλης από τα αβγά δεν αυξάνει τα επίπεδα κακής χοληστερόλης»

Η μελέτη από την Αυστραλία έδειξε για πρώτη φορά παγκοσμίως ότι η κατανάλωση δύο αβγών ημερησίως, στο πλαίσιο μιας διατροφής «φτωχής» σε κορεσμένα λιπαρά, μπορεί ακόμη και να συμβάλλει στη μείωση της LDL χοληστερόλης βοηθώντας έτσι στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Ένα εύρημα που θέτει υπό αμφισβήτηση τις υπάρχουσες διατροφικές οδηγίες και μοιράζει απλόχερα χαρά στους δισεκατομμύρια λάτρεις των αβγών παγκοσμίως.

Τα αβγά είναι υγιεινή επιλογή, το μπέικον όμως όχι

Παρωχημένες διατροφικές συμβουλές

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής των ερευνητών, καθηγητής στο UniSA Τζον Μπάκλεϊ, έφθασε πλέον η ώρα για να αποκατασταθεί η… φήμη των αβγών. «Επί μακρόν τα αβγά αδικούνται εξαιτίας παρωχημένων διατροφικών συμβουλών. Είναι μοναδικά – πλούσια σε χοληστερόλη, ναι – αλλά φτωχά σε κορεσμένα λιπαρά. Και είναι η περιεκτικότητά τους σε χοληστερόλη η οποία συχνά κάνει τον πληθυσμό να αμφισβητεί τη θέση τους στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής».

«Ενοχα» τα κορεσμένα λιπαρά

Ο καθηγητής εξήγησε ότι «στη νέα μελέτη διαχωρίσαμε τις επιδράσεις της χοληστερόλης από αυτές των κορεσμένων λιπαρών και ανακαλύψαμε ότι η πρόσληψη χοληστερόλης από τα αβγά, όταν γίνεται στο πλαίσιο μιας διατροφής με χαμηλά κορεσμένα λιπαρά δεν αυξάνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης». Ο δρ Μπάκλεϊ έσπευσε να προσθέσει ότι «τα κορεσμένα λιπαρά ήταν εκείνα που πυροδοτούσαν την αύξησης της χοληστερόλης και όχι τα αβγά».

Προσοχή στο μπέικον και τα λουκάνικα, όχι στα αβγά

Ο καθηγητής κατέληξε τονίζοντας ότι «βρήκαμε ισχυρά στοιχεία προς υπεράσπιση των ταπεινών αβγών. Ετσι στο επόμενο πρωινό σας μην ανησυχείτε για τα αβγά που θα φάτε αλλά για εκείνη την επιπλέον μερίδα μπέικον ή το λουκάνικο που θα βάλετε δίπλα – αυτά είναι το πιθανότερο ότι θα έχουν αρνητική επίδραση στην υγεία της καρδιάς σας».

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Μεγάλη μελέτη επιβεβαιώνει – Η Covid ενεργοποιεί...

Ιοί που παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση βρέθηκαν να ενεργοποιούνται...

Εµβόλιο νέας γενιάς: Η γρίπη περνά στην...

Η νέα γενιά αντιγριπικών εμβολίων φιλοδοξεί να προσφέρει ταχύτερη...

Μεγάλη μελέτη επιβεβαιώνει – Η Covid ενεργοποιεί...

Ιοί που παραμένουν σε λανθάνουσα κατάσταση βρέθηκαν να ενεργοποιούνται...

Εµβόλιο νέας γενιάς: Η γρίπη περνά στην...

Η νέα γενιά αντιγριπικών εμβολίων φιλοδοξεί να προσφέρει ταχύτερη...
politika-kritis-ad
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Δήμος Αγίου Νικολάου:Διήμερο θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Δεκαπενταύγουστο

Διήμερο θρησκευτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τον Δεκαπενταύγουστο στο...

Διανομή Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Ρεθύμνης

ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ Δ.ΡΕΘΥΜΝΗΣ Την Πέμπτη 13 Αυγούστου ...

Πάνω από 95.000 στρέμματα κάηκαν στο Ρέθυμνο τη δεκαετία 2017 – 2026

Περισσότερα από 95.000 στρέμματα έχουν καεί στην Περιφερειακή Ενότητα...