Η Καίτη Γκρέυ με την αδάμαστη φωνή έφυγε από τη ζωή στα 100 της χρόνια αφήνοντας πίσω της ανεπανάληπτα λαϊκά τραγούδια και άπειρες ιστορίες για να διηγηθεί κανείς. Έρωτες, πάθη, ζόρια, επιτυχίες, χαρές, λύπες -τα πάντα.
«Κυριακή σε γνώρισα / Κυριακή σε χάνω / Θέλω να είναι Κυριακή / Κι αυτή που θα πεθάνω». Αυτό το τραγούδι της Καίτης Γκρέυ λέγεται ότι το έγραψε ο Βασίλης Τσιτσάνης για τον θάνατο της Μαρίκας Νίνου. Ο θάνατος της Καίτης Γκρέυ, την Κυριακή, 19 Ιανουαρίου μοιάζει με καλοσκηνοθετημένο παιχνίδι της μοίρας, που δεν χωράει, ωστόσο, το μελό. Γιατί κυριολεκτικά ένας μεγαλειώδης κύκλος ζωής ολοκληρώθηκε.
Η Καίτη Γκρέυ έζησε πραγματικά εκατό ζωές.
Πίσω στον χρόνο
Καισάρειας 14. Ταμπούρια στον Πειραιά. Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες της Καίτης Γκρέυ όπως τις διηγείται το 1983 στον Γιώργο Χρονά για το βιβλίο της ζωή της.
Η πείνα, οι πόλεμοι, οι κοινωνικές αναταράξεις, η ορφάνια, η υιοθεσία, οι έρωτες με τον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη, το κάλλος της, το τσαγανό της, οι δύο γάμοι, τα δύο παιδιά, τα αξεπέραστα λαϊκά τραγούδια της ορίζουν τη δική της μοίρα που ακολουθεί τη μοίρα της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας.
«Θα ανέβω και θα τραγουδήσω στο πιο ψηλότερο βουνό, να ακούγεται στην ερημιά, ο πόνος μου με την πενιά…» θα τραγουδήσει αργότερα καρφώνοντας για πάντα την έννοια της ανατριχίλας και της βαθιάς συγκίνησης που μόνο μια παζολινική φιγούρα (όπως την περιγράφει ο Χρονάς) σαν αυτή μπορεί να χαρίσει.
Είχε τρία αδέλφια. Υιοθετήθηκε από την οικογένεια Καλαϊτζή και μεγάλωσε στον Πειραιά.
Αυλές, λάσπες, γειτονιά
Το πραγματικό όνομα της Καίτης Γκρέυ είναι Αγγελική Καλαϊτζή, ενώ γεννήθηκε ως Αθανασία Γκιζίλη, στους Μυτιληνιούς της Σάμου, στις 14 Μαΐου 1924.
Είχε τρία αδέλφια. Υιοθετήθηκε από την οικογένεια Καλαϊτζή και μεγάλωσε στον Πειραιά.
Αυλές, λάσπες, γειτονιά, νοικοκυρές στις σκάφες με σηκωμένα μανίκια για την πλύση. Και αγάπη θυμάται από τους δυο γονείς της και μιλάει για τις αναμνήσεις της στον Γιώργο Χρονά. «Πολλή αγάπη» θα τονίσει.
Μεροκαματιάρης ο πατέρας της αλλά δεν άφηνε ποτέ τίποτα να λείψει απ’ την γυναίκα και την κόρη του, την Αγγελικούλα, την Κική του.
Τις Κυριακές, που δε δούλευε, την έπαιρνε πάνω στην πλάτη του, στο καφενείο, την καμάρωνε που ήταν όμορφη και της παράγγελνε λουκούμι. Μια Κυριακή, δεν πήγε να την πάρει. Μεσημέρι τον φέρανε, δυο άντρες, στα χέρια. Δούλευε πάντα στα τσιμέντα και έφραξαν οι πνεύμονές του.
Τέσσερις μέρες μετά η Κική, μαθαίνει απ’ την ορφάνια, πως δεν υπάρχουν πλέον, για αυτήν, οι Κυριακές. Η μάνα της, η «μανούλα» της όπως την αποκαλούσε θα βγει για μεροκάματο. Εργάτρια για 25 χρόνια, από κει και πέρα, στου Παπαστράτου.
Καισάρειας 14. Ταμπούρια στον Πειραιά. Αυτές είναι οι πρώτες εικόνες της Καίτης Γκρέυ όπως τις διηγείται το 1983 στον Γιώργο Χρονά για το βιβλίο της ζωή της
«Αυτή είναι η ζωή μου» – Καίτη Γκρέυ
Η πραγματική της μητέρα
Μια μέρα πιάνει το κοριτσάκι μια γυναίκα στο δρόμο. Είναι υιοθετημένο και αυτή είναι η μάνα του η κανονική. Να ‘ρθει στο σπίτι, στην ίδια γειτονιά είναι, να παίξει με τα αδέλφια του. Η Κική κλαίει. Υιοθετημένο; Η μάνα η κανονική είχε δώσει αυτήν και έναν αδελφό της για υιοθεσία να περάσουν καλύτερα λέει.
Αρχίζει ο πόλεμος και η θετή του μάνα στέλνει το παιδί στη Σάμο απ’ όπου και η καταγωγή του, να μείνει να γλιτώσει τις βόμβες και την πείνα. Εκεί το περιμένει μια θεία μέγαιρα. Γλιτώνει από τα χέρια της θείας και από τον βομβαρδισμό της Σάμου χάρη σε έναν Ιταλό που τη βάζει σε μια βάρκα για την Τουρκία.
Τα ξένα χέρια
Τα δύο παιδιά της
Το 1945 γυρίζει πάλι πίσω στον Πειραιά και στη θετή της μάνα. Παντρεύεται έναν γείτονα, τον Νίκο Ηλιάδη παρότι δεν τον θέλει και κάνει έναν γιο, τον Φίλιππο. Ο Ηλιάδης είναι βίαιος, άνεργος και κακοποιητικός. Με τη βοήθεια του αδερφού της του Γιάννη γλυτώνει από τα χέρια του -μια 16χρονη με ένα παιδί στην αγκαλιά της.
Βρίσκει καταφύγιο σε μία θεία της. Ακολουθεί ένας βιασμός από έναν αγαπητικό της θείας και μια εγκυμοσύνη. Η θεία της τη διώχνει από το σπίτι. Η θετή μάνα της τη στέλνει σε μια συγγενή στον Βόλο. Το παιδί γεννιέται πρόωρα με προβλήματα.
«Εγώ λεφτά δεν έχω, άστο σε καμία πόρτα» της λέει ο πατέρας. Επεμβαίνει η αστυνομία που απειλεί τον πατέρα να αναλάβει τις ευθύνες του. Αυτός κάνει πως μετανιώνει αλλά θέλει να τη βγάλει στην πορνεία. Μέσα σ’ όλα αυτά η Καίτη δουλεύοντας σε όποια δουλειά μπορεί, με παρακάλια, αλλά και με την βοήθεια μιας γυναίκας που πάντα μνημόνευε και την είχε ως προσωπική της αγία, την Αγγελική Δούκα, προϊστάμενη του Ευαγγελισμού, σώζει το παιδί της.
Ένα ζευγάρι χορευτών τη βλέπει να τρώει μόνη της μια πάστα (ήταν η αδυναμία της) ένα απόγευμα και της προτείνει να τους ακολουθήσει σε μια τουρνέ
Να ‘χεις χάρη μάγκα που σε αγαπώ
Η πάστα που της άλλαξε τη ζωή
Με δύο παιδιά πια, η Καίτη Γκρέυ δουλεύει το πρωί οικιακή βοηθός και τα απογεύματα σε ζαχαροπλαστείο. Κι τότε η τύχη της χαμογελά επιτέλους. Ένα ζευγάρι χορευτών τη βλέπει να τρώει μόνη της μια πάστα (ήταν η αδυναμία της) ένα απόγευμα και της προτείνει να τους ακολουθήσει σε μια τουρνέ.
Η Καίτη Γκρέυ δέχτηκε. Αυτό ήταν. Ο μύθος γεννήθηκε.
Αρχικά έγινε ηθοποιός στα μπουλούκια της Ρίτας Τσάκωνα και αργότερα τραγούδησε ελαφρό τραγούδι με τον Γιάννη Βέλλα καθώς και άλλους καλλιτέχνες του είδους. Πρότυπό της υπήρξε ο Τζίμης Μακούλης. Το πρώτο της τραγούδι το ηχογράφησε το 1952 και ήταν η δημιουργία του Γιώργου Μητσάκη «Το μαράζι».
Το δικό σου το μαράζι θα με φάει
Πάει χαμένη η ζωή μου τώρα πάει
Και με δίχως να ντραπώ
Δώσε βάση τι θα πω
Να ‘χεις χάρη μάγκα που σε αγαπώ
Η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια του ‘60
Μετά την επιτυχία που σημείωσε, κατάφερε να γίνει το πρώτο όνομα στα μεγαλύτερα κέντρα της εποχής αλλά και να γραμμοφωνήσει όλους τους μεγάλους συνθέτες της εποχής της.
Ερμήνευσε τις πρώτες εκτελέσεις τραγουδιών συνθετών όπως: Μάρκος Βαμβακάρης, Βασίλης Τσιτσάνης, Γιάννης Παπαϊωάννου, Γιώργος Μητσάκης, Χρήστος Κολοκοτρώνης, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Κώστας Βίρβος, Θόδωρος Δερβενιώτης, Μπάμπης Μπακάλης, Γιώργος Ζαμπέτας και Πάνος Τζαβέλλας.
Συνεργάστηκε με γνωστούς καλλιτέχνες όπως: Ρόζα Εσκενάζυ, Στράτος Παγιουμτζής, Στέλιος Καζαντζίδης, Γρηγόρης Μπιθικώτσης, Πόλυ Πάνου, Μαίρη Λίντα, Γιώτα Λύδια, Αντώνης Ρεπάνης, Στράτος Διονυσίου, Ρίτα Σακελλαρίου, Σπύρος Ζαγοραίος, Πάνος Γαβαλάς, Γιώργος Νταλάρας, Ελένη Βιτάλη, Γλυκερία, Χαρούλα Αλεξίου, Κωνσταντίνα, Άλκηστις Πρωτοψάλτη, Δήμητρα Γαλάνη, Αντώνης Βαρδής, Στέφανος Κορκολής, Χρήστος Δάντης, Εκείνος και Εκείνος.
Για ένα μεγάλο διάστημα βρέθηκε στα μεγαλύτερα κέντρα της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Γερμανίας γνωρίζοντας τον Έλβις Πρίσλεϊ, τον Τζίμι Χέντριξ, τη Ρίτα Χέιγουορθ, τη Μαρία Κάλλας, τον Σταύρο Νιάρχο και τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Στη δεκαετία του ΄60 ήταν η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια έχοντας ημερομίσθιο που ξεπερνούσε ακόμα και τις 8.000 δραχμές. Αυτό αναγνωρίστηκε και από τα ελληνικά δικαστήρια σε μια δικαστική μάχη που υπήρχε με ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου της εποχής.
Ηχογράφησε περισσότερα από 1.500 τραγούδια, μέχρι και το 1996, οπότε και αποσύρθηκε από τη δισκογραφία και τα νυχτερινά κέντρα, ενώ έπαιξε σε 19 ταινίες ως ηθοποιός και τραγουδίστρια.
Η κυρά Γεσθημανή είχε μιλήσει στον γιο της για την Καίτη Γκρέυ, χωρίς εκείνος να την έχει γνωρίσει
Πώς γνωρίστηκε η Καίτη Γκρέυ με τον Στέλιο Καζαντζίδη
«Έβλεπα μία γριά που ερχόταν στο μαγαζί και ο Κλουβάτος (σ.σ. μαέστρος και συνθέτης) της έδινε λεφτά. Τον ρώτησα ποια είναι αυτή και μου είπε ότι έχει γιο στρατιώτη και πάει κάθε Κυριακή να του πάρει τσιγάρα, οπότε τη βοηθάει. Του ζήτησα να τη βοηθήσω κι εγώ, την κέρασα ένα μεζέ, ρωτούσα τότε για τον γιο της, χωρίς να ξέρω ποιος είναι», έλεγε η Καίτη Γκρέυ συγκεκριμένα.
Ο γιος ήταν ο Καζαντζίδης, που τότε είχε φυλακιστεί στη Μακρόνησο. Η κυρά Γεσθημανή είχε μιλήσει στον γιο της για την Καίτη Γκρέυ, χωρίς εκείνος να την έχει γνωρίσει.
Αυτό συνέβη ένα βράδυ που ήρθαν όλοι μαζί μετά την αποφυλάκισή του. Ο Στέλιος Καζαντζίδης, γοητευμένος, τής ζήτησε να χορέψουν ταγκό, αλλά εκείνη του αρνήθηκε αρχικά και προθυμοποιήθηκε να συνοδέψει τον νεαρό στρατιώτη στο σπίτι του με ταξί. Εκεί ξεκίνησε η σχέση τους, όπως τουλάχιστον θυμάται η Καίτη Γκρέυ και μέχρις εσχάτων θυμόταν με αγάπη τα πέντε χρόνια που πέρασαν μαζί.
«Ήταν η μοναδική μου αγάπη, ο άντρας που με έκανε και ένιωσα γυναίκα»
Μια αποβολή κι ένας χωρισμός
«Ήταν η μοναδική μου αγάπη, ο άντρας που με έκανε και ένιωσα γυναίκα», έλεγε χαρακτηριστικά για τον άντρα με τον οποίο έφτασαν στον αρραβώνα, αλλά δεν παντρεύτηκαν. Μάλιστα, κόντρα στους ισχυρισμούς του Στέλιου Καζαντζίδη ότι είχε μείνει στείρος μετά από χτύπημα που δέχτηκε στους όρχεις από μουλάρι, η Καίτη Γκρέυ αποκάλυπτε πως ήταν έγκυος με το παιδί τους και πως περίμενε αγοράκι συγκεκριμένα.
Το γεγονός ότι δεν πρόσεχε στη συγκεκριμένη εγκυμοσύνη, όπως παραδεχόταν η ίδια, είχε ως αποτέλεσμα τελικά να χάσει το παιδί τους στους 4,5 μήνες της κύησης, ένα γεγονός που φαίνεται να τους οδήγησε στον χωρισμό.
Στα τελειώματα της σχέσης τους ο Στέλιος Καζαντζίδης είχε γνωρίσει τη Μαρινέλλα και δήλωνε πως έβρισκε πια ενδιαφέρον στο δικό της πρόσωπο και τη φωνή της, με την Καίτη Γκρέυ πάντως να μην κρατάει κακία στην νέα σύντροφό του.
Απόψε φίλα με
Ραντεβού στα δικαστήρια
Σαν από ειρωνεία της τύχης, την επόμενη φορά που θα συναντιόνταν, θα ήταν στις αίθουσες του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Η Καίτη Γκρέυ είχε υποβάλει μήνυση εναντίον του εκδοτικού οίκου Λιβάνη και του Στέλιου Καζαντζίδη ζητώντας την απαγόρευση της κυκλοφορίας του βιβλίου «Υπάρχω» του Βασίλη Βασιλικού.
Συγκεκριμένα η Καίτη Γκρέυ υποστήριζε πως ορισμένα σημεία του βιβλίου, τα οποία αναφέρονταν στην προσωπική τους ζωή και το διάστημα που ήταν αρραβωνιασμένοι, έθιγαν την υπόληψή της.
Στο πλευρό της στάθηκε και ο τραγουδιστής, ζητώντας με τη σειρά του την απαγόρευση της κυκλοφορίας του βιβλίου, με τον ισχυρισμό ότι ο συγγραφέας δημοσίευσε τις αφηγήσεις του χωρίς προηγούμενη άδειά του.
Το δικαστήριο απέρριψε και τα δύο αιτήματα.
Στα τελειώματα της σχέσης τους ο Στέλιος Καζαντζίδης είχε γνωρίσει τη Μαρινέλλα
Ποιο τραγούδι του Στέλιου θες να πεις;
«Υπάρχουν πολλών ειδών αγάπες»
Η Καίτη Γκρέυ μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τον Καζαντίδη και είχε τη φωτογραφία του στο σαλόνι της σε όλη τη ζωή της. Ωστόσο ο Στέλιος Καζαντζίδης είχε εκφράσει ένα παράπονο για τον τρόπο που του συμπεριφέρθηκε για όσο διατηρούσαν δεσμό.
«Υπάρχουν πολλών ειδών αγάπες. Οι άνθρωποι αγαπάνε ο καθένας με τον τρόπο του. Όταν γνώριζε καινούριο φίλο, έπαιρνε τις φωτογραφίες μου από το τραπέζι της, τις έκρυβε και έβαζε του κυρίου για να κάνει τη δουλειά της. Μετά, που τα ξαναβρίσκαμε, έβαζε πάλι τις δικές μου. Αυτοί δεν είναι έρωτες, ούτε αγάπες πραγματικές, είναι επαγγελματικές που αποσκοπούσαν σε κάποια συμφέροντα», έλεγε για την Καίτη Γκρέυ ο Στέλιος Καζαντζίδης.
Όταν μπήκα, έβαλε μπρος τη μηχανή κι έφυγε. Τρόμαξα. Πάνω στο παρμπρίζ είχε μια σοκολάτα
Ο Ανδρέας Μπάρκουλης την έκλεψε
«Την πρώτη φορά που συναντηθήκαμε με τον Μπάρκουλη, με έκλεψε» θα πει η Καίτη Γκρέυ το 2016 στο Έθνος μετά τον θάνατο του γνωστού ηθοποιού.
«Ήταν το 1959. Δουλεύαμε και οι δύο στη Θεσσαλονίκη. Μια μέρα ήρθε ο ηθοποιός Κώστας Κακαβάς στο ξενοδοχείο όπου μέναμε και με ρώτησε αν είχα δεσμό με τον Μπάρκουλη. Εγώ αρνήθηκα και θυμωμένη τον ρώτησα ποιος του το είπε αυτό. Κι εκείνος μού απάντησε: »Ο Μπάρκουλης». »Να πας να του πεις ότι δεν είναι άντρας» φώναξα έξαλλη», λέει η Καίτη Γκρέυ.
Και συνεχίζει: «Το επόμενο βράδυ ήμουν στο μαγαζί όπου τραγουδούσα, με πλησίασε ένας σερβιτόρος και μου είπε πως απέξω με περιμένει ο Μπάρκουλης. Πήγα. Στάθηκα έξω απ’ το παράθυρο του ακριβού σπορ αυτοκινήτου του και τον ρώτησα γιατί λέει αυτά τα ψέματα για μας τους δυο. Εκείνος ευγενικά και πάντα μιλώντας μου στον πληθυντικό, μου ζήτησε να μπω μέσα στο αυτοκίνητο για να μιλήσουμε ήρεμα αφού γύρω γύρω υπήρχε κόσμος και μας άκουγε.
Όταν μπήκα, έβαλε μπρος τη μηχανή κι έφυγε. Τρόμαξα. Πάνω στο παρμπρίζ είχε μια σοκολάτα. Με το ένα χέρι οδηγούσε και με το άλλο με τάιζε σοκολάτα. Με πήγε σε μια ερημιά και εκεί μου εξομολογήθηκε, για πρώτη φορά, πως ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί μου. Έτσι ξεκίνησαν όλα. Όταν λίγες μέρες μετά έφυγα για την Αθήνα, με έπαιρνε συνέχεια τηλέφωνο και μου έλεγε πως με ήθελε συνέχεια κοντά του. Λίγο καιρό αργότερα μου είπε πως θα έρθει να με ζητήσει από τη μάνα μου. Και το έκανε. »Άμα σε θέλει η κόρη μου, κι εγώ σε θέλω» του απάντησε εκείνη και έτσι αρραβωνιαστήκαμε».
Ο Ανδρέας ζήτησε από ένα παιδί να τραγουδήσει την επιτυχία του Κόκκοτα «Σ’ αγάπησα για μια φορά ακόμα»
«Όταν γνωριστήκαμε, ο Ανδρέας ήταν χορτασμένος»
«Ήταν λίγο άμυαλος»
Δύο χρόνια έμειναν μαζί. Ο Μπάρκουλης είχε αναπτύξει μια εξαιρετική σχέση με τα παιδιά της Καίτης Γκρέυ κι εκείνα του έδειχναν μεγάλη αδυναμία: «Μέχρι σινεμά τούς είχε φέρει στο σπίτι για να βλέπουν ταινίες, επειδή τότε δεν είχαμε τηλεόραση. Τα έπαιρνε με το αυτοκίνητο, τα πήγαινε για παιχνίδι και για σουβλάκια» θυμάται η ίδια. Παρ’ όλα αυτά, με τον καιρό οι καβγάδες τους για θέματα της καθημερινότητας άρχισαν να γίνονται όλο και πιο έντονοι. Μέχρι που ένα βράδυ η Καίτη Γκρέυ του ζήτησε να φύγει οριστικά.
«Όταν γνωριστήκαμε, ο Ανδρέας ήταν χορτασμένος. Δεν μου έδωσε ποτέ το δικαίωμα να ζηλέψω, δεν τον έπιασα ποτέ με άλλη γυναίκα. Εκείνος μπορεί να με ζήλευε λίγο, εγώ όχι. Ηταν πιστός. Οι λόγοι που χωρίσαμε είχαν να κάνουν με τις συνήθειες που είχε στην καθημερινότητά του και στον τρόπο που αντιμετώπιζε τα πράγματα. Ήταν λίγο άμυαλος», λέει.
Η σχέση αυτή όμως δεν είχε κάνει τον κύκλο της. Ο Μπάρκουλης δεν ξέχασε ποτέ την Καίτη Γκρέυ. Γι’ αυτό και όταν εκείνη γύρισε από το εξωτερικό, όπου δούλεψε για αρκετό καιρό, την πλησίασε και πάλι. Είχαν περάσει δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια από τον χωρισμό τους. Η Καίτη Γκρέυ θυμάται πολύ καλά την πρώτη συνάντηση που έφερε την επανασύνδεση:
Η ετεροχρονισμένη πρόταση γάμου
«Με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να πάμε για φαγητό. Δέχτηκα. Πήγαμε πρώτα για φαγητό και μετά στα μπουζούκια που τραγουδούσε η Γιώτα Γιάννα. Ο Ανδρέας ζήτησε από ένα παιδί να τραγουδήσει την επιτυχία του Κόκκοτα »Σ’ αγάπησα για μια φορά ακόμα». Μου κράταγε σφιχτά το χέρι και μου είπε: »Θέλω αυτό που δεν κάναμε πριν από τόσα χρόνια να το κάνουμε τώρα. Να παντρευτούμε. Πέρασαν πολλές γυναίκες από τη ζωή μου αλλά δεν σήμαιναν τίποτα για μένα». Κι εγώ του απάντησα: »Ανδρέα, τα παιδιά μου έχουν μεγαλώσει. Πρέπει να τα ρωτήσω πρώτα».
»Πράγματι τα ρώτησα κι εκείνα συμφώνησαν. Ο Ανδρέας ήταν ο μόνος άνδρας που είχαν αγαπήσει και δέχονταν να είναι κοντά μου. Περιμέναμε να βγει το διαζύγιό του για να παντρευτούμε. Θα μας πάντρευαν ο Κώστας Ρηγόπουλος και η Κάκια Αναλυτή».
«Ένα βράδυ ετοιμαζόμασταν να κάνουμε πάρτι για τον αδελφό του επειδή είχε πάρει το πτυχίο του από τη Νομική. Ο Ανδρέας όμως δεν εμφανίστηκε»
Η Καίτη Γκρέυ έζησε εκατό ζωές
Η σύλληψη και το τέλος
Όλα κυλούσαν καλά για τους δυο τους μέχρι που συνέβη ένα σοβαρό γεγονός που εκείνη την εποχή είχε απασχολήσει για καιρό την κοινή γνώμη. Κατά τη διάρκεια της Χούντας ο Ανδρέας Μπάρκουλης συνελήφθη στο θέατρο όπου έπαιζε, μετά το τέλος της παράστασης, έχοντας στην κατοχή του μικροποσότητα χασίς, και προφυλακίστηκε.
Για την Καίτη Γκρέυ οι στιγμές αυτές ήταν πολύ δύσκολες: «Ένα βράδυ ετοιμαζόμασταν να κάνουμε πάρτι για τον αδελφό του επειδή είχε πάρει το πτυχίο του από τη Νομική. Ο Ανδρέας όμως δεν εμφανίστηκε. Το πρωί τηλεφώνησα ανήσυχη στον Κώστα Ρηγόπουλο και τον ρώτησα αν γνώριζε κάτι. Εκείνος μου είπε να πάρω το αυτοκίνητο και να πάω στο σπίτι του Νίκου Παγκράτη στην Κυψέλη.
«Καίτη μου, αν με αφήσεις θα πεθάνω… Έχεις τον λόγο μου, δεν θα ξαναμπλέξω…»
»Όταν έφθασα αλαφιασμένη, είδα τον Κώστα Ρηγόπουλο, τον Γιώργο Μούτσιο και την Κάκια Αναλυτή με τα μάτια πρησμένα απ’ το κλάμα. Μου είπαν ότι συνέλαβαν τον Ανδρέα το προηγούμενο βράδυ. Σοκαρίστηκα. Είχα δυο παιδιά στην εφηβεία. Φοβόμουν.
»Οι κοινοί μας φίλοι με πίεσαν πολύ να μην τον αφήσω. Μου έλεγαν πως με αγαπούσε πολύ και ότι θα δεν θα τα κατάφερνε μακριά μου. Κι ο ίδιος όμως, μέσα από το κρατητήριο, μου έγραψε ένα γράμμα που έλεγε: »Καίτη μου, αν με αφήσεις θα πεθάνω… Έχεις τον λόγο μου, δεν θα ξαναμπλέξω…». Εγώ όμως ήμουν αμετάπειστη. Τον αγαπούσα αλλά έπρεπε να κοιτάξω το καλό των παιδιών μου».
Η Καίτη Γκρέυ έζησε μια ζωή που μόνο μια φράση αρκεί να τη διηγηθεί: «…απάνω στο βουνό θα μείνω και από τον κόσμο μακριά και όταν θα κλαίω και πονώ, θα αναστενάζει το βουνό».https://www.in.gr/author/ealevizou/