Οι τρεις ηθοποιοί περιγράφουν λεπτομέρειες στο έγγραφο καταγγελίας που απεστάλη στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, όπου μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και εργασιακό εκφοβισμό
Ανατριχίλα και αποτροπιασμό προκαλούν οι περιγραφές των τριών ηθοποιών, της Άννας – Μαρία Παπαχαραλάμπους, της Λένας Δροσάκη και της Πηνελόπης Αναστασοπούλου, οι οποίες κατήγγειλαν γνωστό ηθοποιό – σκηνοθέτη για σεξουαλική παρενόχληση.
Οι τρεις ηθοποιοί περιγράφουν λεπτομέρειες στο έγγραφο καταγγελίας που απεστάλη στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, όπου μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και εργασιακό εκφοβισμό.
Στο επίσημο έγγραφο, απόσπασμα του οποίου δημοσιεύει το «Βήμα της Κυριακής», οι τρεις ηθοποιοί αναφέρονται σε όσα βίωσαν κατά τη διάρκεια της συνεργασίας τους με τον καταγγελλόμενο ηθοποιό – σκηνοθέτη.
Άννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους: «Παρενόχληση στα όρια του τρόμου»
«Το έτος 2000, σε ηλικία 24 ετών, συνεργάστηκα με τον καταγγελλόμενο στο πλαίσιο της παράστασης «Οι ηλίθιοι» του συγγραφέως Neil Simon, που ανέβηκε στο θέατρο Βρετάνια σε παραγωγή του κ. Κάρολου Παυλάκη. (…) Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας, ο καταγγελλόμενος σταδιακά με απομόνωσε, με διάφορα τεχνάσματα και δικαιολογίες, από τα υπόλοιπα μέλη του θιάσου και φρόντισε, εν αντιθέσει με τις υπόλοιπες γυναίκες συναδέλφους που συμμετείχαν στην παράσταση, να έχω το δικό μου προσωπικό καμαρίνι, με την πρόφαση (όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων) ότι θα ερμήνευα τον βασικό γυναικείο ρόλο του έργου. Το καμαρίνι αυτό βρισκόταν ακριβώς δίπλα στο δικό του.
» Μέσα στον χώρο του καμαρινιού μου, του οποίου τα κλειδιά διατηρούσε ο ίδιος στην κατοχή του καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της συνεργασίας μας, μπαινοβγαίνοντας στο καμαρίνι μου χωρίς να χτυπά την πόρτα μου και ορισμένες φορές κλειδώνοντας την πόρτα πίσω όπως έμπαινε, ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο, εκμεταλλευόμενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργασθώ και τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει. Πέραν των εν λόγω πράξεων, με τις οποίες προσέβαλλε κατ’ εξακολούθηση τη γενετήσια αξιοπρέπειά μου, και μέσα στο πλαίσιο της νοσηρής επιθυμίας του να με μειώνει και να με ταπεινώνει συστηματικά με διάφορους τρόπους, αρκετές φορές εισερχόταν στο καμαρίνι μου, ενώ βρισκόμουν μέσα σε αυτό με κλειστή την πόρτα, κατέβαζε το παντελόνι του και ουρούσε επιδεικτικά στον νιπτήρα του καμαρινιού μου, ο οποίος βρισκόταν ακριβώς πίσω από εκεί που καθόμουν (σημειώνω δε ότι ο ίδιος είχε τουαλέτα στο δικό του καμαρίνι).
» Επίσης, ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μου έτσι μια συνεχή ανησυχία, που έφτανε πολλές φορές στα όρια του τρόμου, αφού ειλικρινά δεν ήξερα ποια θα ήταν η επόμενή του κίνηση και φοβόμουν ότι είναι ικανός για τα πάντα, όπως μου είχε ήδη αποδείξει με τις πράξεις του».
Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Κλείδωσε την πόρτα και…»
«Το έτος 2005, σε ηλικία 28 ετών, έχοντας μόλις τελειώσει τη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης και κάνοντας σιγά-σιγά τα πρώτα μου βήματα στον χώρο της υποκριτικής, πληροφορήθηκα ότι είχε ζητήσει να με γνωρίσει ο καταγγελλόμενος για πιθανή συνεργασία. (…) Ετρεφα μεγάλη καλλιτεχνική εκτίμηση για τον καταγγελλόμενο και σκεφτόμουν ότι μια πιθανή συνεργασία μαζί του θα ήταν κάτι πολύ καλό για την πορεία που είχα ξεκινήσει στον χώρο του θεάτρου.
» Ο καταγγελλόμενος ζήτησε να τον συναντήσω βράδυ στο θέατρο «Μουσούρη», στο οποίο ήταν θιασάρχης. Οταν έφτασα στο θέατρο, με υποδέχθηκε και μου είπε να περάσω στο καμαρίνι του. Από ό,τι αντιλήφθηκα, δεν υπήρχε κανείς άλλος στο κτίριο, πράγμα που μου έκανε εντύπωση. Πράγματι, μπήκαμε στο καμαρίνι του και εκείνος κλείδωσε την πόρτα, κάτι που με έκανε αμέσως να νιώσω πολύ άβολα. Ξεκίνησε να με ρωτάει διάφορα πράγματα για εμένα και μετά από λίγο, προς μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα ότι είχε ανοίξει διάπλατα τα πόδια του, είχε βάλει και τα δυο του χέρια μέσα στο παντελόνι του, ακριβώς στη γενετήσια περιοχή, και κάνοντας παλινδρομικές κινήσεις χάιδευε τα γεννητικά του όργανα. (…)
» Εκείνος προσπαθούσε συνεχώς να στρέψει την κουβέντα σε άσχετα θέματα και εγώ με τη σειρά μου προσπαθούσα να επαναφέρω τη συζήτηση στο θέμα που αφορούσε το ραντεβού μας, λέγοντάς του με έντονο ύφος πως έχω έρθει να μιλήσουμε για δουλειά. Ενιωθα άβολα, αλλά αυτό δεν έδειχνε να τον ενδιαφέρει, παρά συνέχισε να έχει τα χέρια του μέσα στο παντελόνι, κάνοντας κινήσεις και τρίβοντας την περιοχή.
» Τρομοκρατήθηκα και προσπαθούσα να κάνω πως δεν καταλαβαίνω, εστιάζοντας το βλέμμα μου αλλού με την ελπίδα ότι θα σταματούσε και ότι απλά έκανε μια συνηθισμένη αντρική κίνηση, αλλά δυστυχώς η διάρκεια που κράτησε αυτό που έκανε καθώς και εκείνο το μειδίαμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ έδειχναν πως, ενώ καταλάβαινε ότι αισθάνομαι άβολα, μάλλον αυτό τον εξίταρε περισσότερο. (…)».
Λένα Δροσάκη: «Είδες που σου τα ‘λεγα;»
«(…) Γνώρισα τον καταγγελλόμενο στο πλαίσιο των επισκέψεων που διοργάνωνε η σχολή μου στο σετ γυρισμάτων της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς «Λάκης ο Γλυκούλης». Ο καταγγελλόμενος, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στην εν λόγω σειρά, έδειξε από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρον για το πρόσωπό μου και με προσέγγισε με έναν τρόπο που αρχικά μού φάνηκε εντελώς φιλικός και καλοπροαίρετος. Πολύ σύντομα όμως ο καταγγελλόμενος άρχισε να αλλάζει συμπεριφορά και να με παρενοχλεί σεξουαλικά, στην αρχή πιο διακριτικά και στη συνέχεια με ολοένα και πιο ανάρμοστο τρόπο.
» Εφτασε στο σημείο να με παίρνει τηλέφωνο και να αυτοϊκανοποιείται ενώ ταυτόχρονα μου απηύθυνε χυδαίες εκφράσεις και με ρωτούσε πιεστικά «πότε θα του κάτσω». (…) Κάποια στιγμή άρχισε να με απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν «του κάτσω» θα φροντίσει ώστε να μην περάσω ως φοιτήτρια τις εξετάσεις του υπουργείου. (…) Την ημέρα των εξετάσεών μου, που θα διεξάγονταν στο Θέατρο Τέχνης στην οδό Φρυνίχου, και ενώ περίμενα έξω από το θέατρο τη σειρά μου να εξεταστώ, εμφανίστηκε μπροστά μου ο καταγγελλόμενος και με ρώτησε για πολλοστή φορά «αν θα του κάτσω»! Εγώ τρομοκρατήθηκα, έχασα τα λόγια μου και «πάγωσα» επί τόπου στη θέση μου. (…). Οταν έφτασε η σειρά μου και ανέβηκα στη σκηνή για να εξεταστώ, είδα τον καταγγελλόμενο να εισέρχεται στην αίθουσα του θεάτρου και να κατευθύνεται προς το μέρος όπου καθόταν η εξεταστική επιτροπή, χαιρετώντας εγκάρδια και συνομιλώντας θερμά με τα μέλη αυτής.
» Οταν (…) ετοιμαζόμουν να τους πω τα κομμάτια που είχα ετοιμάσει, ο καταγγελλόμενος έφερε τον δείκτη του στο πλάι του κεφαλιού του και έκανε τη χαρακτηριστική κίνηση που σημαίνει «είδες που σου τα ‘λεγα;». Περιττό να αναφέρω ότι δεν πέρασα στις εξετάσεις του υπουργείου, αν και, για να είμαι απολύτως σαφής, δεν μπορώ να ξέρω κατά πόσο οφείλεται πράγματι σε ενέργειες του καταγγελλομένου ή στο γεγονός ότι η απόδοσή μου δεν ήταν η επιθυμητή, κυρίως λόγω της ταραχής που μου είχε προκληθεί…».
Τα σχόλια είναι κλειστά.